torsdag 11. mars 2010

I kveld skal det koses

Idag kommer min kjære vennine sussanne på besøk.
Vi skal kose oss med sex in the city mens hun lager gele negler på meg. ( Hun er negle designer )
Kjempe flink er hun også.



Dette er bilde fra sex in the city permieren. Vi ble kjørt ned til kinoen i limosin. Denne fantastiske dagen var det Susanne som stod for. Hun kan virkelig få ett menneske til å føle seg bra =)
Kan du finne meg ? ( jeg er blond ) .

Jeg har savner hennes så mye!
Så dette kommer til å bli kos =)
Jeg skal prøve å få laget muffinsene som carrie pleier å spise før hun kommer. Men er ikke alltid like lett å vite hvilket humør leon er i ;)

Her her oppskriften på de nydelige muffinsene ( som ser nesten for fin ut til og spise ):

Sjokolademuffins:

- 300 g mel

- 1 teskje natron

- 220 g usaltet smør

- 200 g sukker

- 2,5 dl hardpakket, brunt sukker

- 4 store egg

- 178 g Dronning kokesjokolade

- 2,5 dl kjernemelk

- 2-3 ts vaniljesukker

Forvarm ovnen på ca 180 c. Smelt sjokoladen i en liten kjele i kokende vannbad, rør innimellom. La den kjøle seg ned 5-10 minutter. Bland mel og natron i en liten bolle. Ha smøret i en stor bolle og bland med miksmaster til det er kremete og jevnt. Ha i sukker og bland godt i 3 minutter. Ha i eggene ett etter ett. Bland inn sjokoladen. Ha så i de tørre ingridiensene i tre deler, ha i kjernemelken og det tørre annen hver gang. Bland det godt, men ikke så lufta går ut. Ha røren i store muffinsholdere (fås bl.a. På GlasMagasinet i fine konditorfarger fra USA) Fyll formene trekvart. Stekes i 20-25 minuter, sjekk med en gaffel i midten at det ikke henger noe deig igjen, da er de ferdige. Kjøles litt ned på rist.



Vaniljesmørkremglasur:

-220 g usaltet smør

-15 ? 20 dl melis

-1,25 melk

-3 ts vaniljesukker

Ha smøret i en stor bolle. Bland inn litt over halvparten av melisen og alt vaniljesukkeret og melken. Bland med miksmaster på medium styrke til det er glatt og kremete, omtrent 3-5 minutter. Gradvis har du i resten av melisen (2 dl av gangen) og blander godt etter hver gang til glasuren er ordentelig god og tykk. Bland inn litt konditorfarge.

Om du ikke gidder å bake får du kjøpt muffinsene i Magnolia Bakery på 401 Bleecker Street, New York!


( kilde:mrstatuss blogg )



Idag er jeg hjemme med Leon. Han våknet med diaree og sår rompe, hadde ikke samvittighet til å sette han i bhg.
Men da får jeg gjort litt også. Tenkte å dra til byn og kjøpe broderingsfilter og stoff så jeg kan begynne å brodere litt.

Så skal jeg på bake shop og kjøpe diverse til Leon sin bursdag.
Håper også på å få gått innom mormor og morfar for å hente resten påskepynten min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar