søndag 5. april 2009

Tid for Barseltid

For de som vil vite hvordan fødselen var så kan jeg fortelle dere det at ikke var noe gale.
Jeg fikk rieene i halv 6 tiden om morgen. Da var de veldig uregelmessig, var 7 , 8 , 9 minutter mellom de. I 10 tiden begynnte de og bli og regelmessig. Putselig ble det bare 5 min mellom de. Danny tok det helt rolig og gikk rundt og snakket i telefon med folk. Jeg prøvde og slappe av mest mulig. Min søster var på vei ned her, for vi skulle selge barnevongnen. Då transporten var ikke noen beskymring. Så da hun kom så dro vi bort etterhvert på sykehuset. Der annkom vi kl 12. Der ble vi mottatt av jormoren min Kjersti.
Det var kjempe deilig at hun var der med meg hele fødselen. Hadde aldri klart og slappe av på samme måte uten henne. Hadde 6 cm åpning når jeg kom inn.
Jeg lå i badekar i ca 1 time da før jeg skulle opp på utpressing. Jeg hadde for lange pauser mellom rieene i utpressingen så jeg fikk en hormon sprøyte så det gikk fortere mellom rieene. Jeg revnet ikke fikk bare noen "skrubbsår" Alt var egentlig helt perfekt!

På torsdag var vi hos jordmor og veide Leon, han hadde gått opp 80 gram. Vanligvis pleier de og gå ned 100 - 200 gram den første uken. Hehe, så det sier bare hvor mye han spiser.
Ammingen går veldig bra, boresett fra ømme pupper og såre brystvorter. Men sånn hører med, de blir jo herdet etter noen uker.


Idag er Leon Alexander 9 dager, tiden går så fort! han er kjempe våken i blikket sitt og fester det kjempe bra. Lager herlige koselyder. Skriker kun når han vil ha mat.
Han har begynt og smile med åpen munn. Han gjør noe nytt hver dag. Vi er sååååå lykkelig!

Jeg har gått ned over 10 kilo på en uke er helt sinnssyk! Men nå har vekten stoppet på 62. Tror kanskje jeg må trene av meg resten. Men det sier jo at kroppen tar 6 uker før den blir som før.
Jeg har begynt å gå turer føler det hjelper.

Men nå er det en som trenger mat<3<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar